2017. február 5., vasárnap

Ha azt mondom, szeretlek ...





Ha azt mondom, szeretlek ...

Tudod, a szeretetre csak egy szó van,
és ha azt mondom,
szeretlek Téged, akié a lelkem,
akié a gondolatom, ha azt,
a lágyan körülölelő vizet szeretem,
akkor biztosan tudom,
igaz, amit mondok
de hogy szeretem-e a virágot?
talán ma már jobban,
mint régebben,
ma már nehezemre esne
a szabadban viruló rózsaszálat
lakásba kényszeríteni,
és elgondolkodtat egy akármilyen virág is,
amelyik a rideg kő
apró résében találja meg az életet,
a virágos mező megsimogatja a lelkemet,
de, hogy általában a virágot szeretem-e,
azt biztosan nem tudom,
azért sokszor előfordul,
hogy megfelejtkezem róla,
hogy az állatot szeretem-e,
azt se tudom pontosan,
de ma már arra gondolok,
talán helyes lenne
emberszámba venni az állatot,
ma már a legkellemetlenebb,
vérszívó szúnyogot se csapnám agyon,
legfeljebb
a szemet szemért elvén visszacsípném,
de az életét nem veszélyeztetném,
szeretni azért nem szeretem,
hogy az embert szeretem-e,
pontosan azt se tudom,
de azt igen,
hogy a bűnöst is nagyon szánom,
nem az embert,
a körülményeket hibáztatom,
habár ki tudja,
néha közömbös vagyok,
máskor pedig tövises rózsástól,
haragos kutyástól, gyarló emberestől
szeretném megölelni az egész világot.

2008. 10. 01.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése